امور کنسولی

تجدید رایگان گذرنامه

تجدید رایگان گذرنامه

تجدید گذرنامه برای [دانشجویان واجد شرایط] بطور رایگان انجام می‌شود.

"ایران" بعنوان  محل اقامت دانشجویان در گذرنامه قید خواهد شد و برای دریافت اجازه خروج دانشجویی، دانشجو باید با ارسال مدارک لازم به بخش کنسولی سفارت مراجعه نماید.

در صورتی که فرزندان و همسر دانشجو همراه دانشجو سفر نمی‌کنند باید برای دریافت اجازه خروج از ایران رضایتنامه 107 برای خروج همسر و یا فرزندان را، که به تایید سفارت رسیده باشد، هنگام خروج از ایران به همراه داشته باشند .

به اطلاع هموطنان عزیز مقیم فنلاند می رساند با عنایت به اینکه ارائه خدمات  کنسولی در بخش صدور گذرنامه سامانه میخک از تاریخ 21/06/1398 راه اندازی و در دسترس و قابل استفاده می‌باشد لذا متقاضیان محترم باید ضمن مرججعه به سامانه میخک (Mikhak.mfa.ir) نسبت به تشکیل پرونده و ثبت نام اولیه (ایجاد و تکمیل پروفایل) اقدام و سپس با استفاده از منوی درخواست صدور گذرنامه و برگه عبور درخواست خود را ثبت نموده و مدارک لازم را در سامانه بارگزی نمایند. مقتضی است پس از انجام اقدام مذکور و با در دست داشتن شماره رهگیری (که با پست الکترونیکی ارسال می‌گردد) جهت تقاضای گذرنامه و در صورت نیاز به برگه عبور به همراه مدارک مورد نیاز به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران- هلسینکی مراجعه نماید.

لازم به ذکر است از تاریخ 21/06/1398 بدون داشتن شماره کد رهگیری در سامانه مذکور دریافت گذرنامه و برگه عبور امکان پذیر نمی‌باشد و ضروری است قبل از مراجعه در سامانه میخک ثبت نام و سپس به بخش کنسولی سفارت مراجعه نمایند.

شماره تلفن بخش کنسولی  0600417234  ساعات پاسخگویی 13.30 الی 14.30 ( هزینه شارژ تلفن هر دقیقه 0.92 یورو می‌باشد) 

مدارک لازم:

1- درخواستنامه تکمیل شده شماره [2/168] برای تجدید گذرنامه

2- تصویر تمام صفحات شناسنامه

3- تصویر کارت شناسائی ملی

4- درخواستنامه تکمیل شده شماره [6/168] برای اجازه خروج همسر و یا فرزندان ( فقط برای فرزندان زیر 18 سال یا همسر دانشجویان مرد) (این درخواستنامه باید توسط شوهر برای خروج همسر خود و توسط پدریا قیم برای خروج فرزندان تکمیل و در محل کنسولی امضاء شود.

5- گواهی اشتغال به تحصیل

6- ریز نمرات دانشگاهی

7- تصویر اقامت معتبر

8- اصل گذرنامه و تصویر صفحات نوشته شده آن

9-  چهار قطعه عکس رنگی جدید 4×3 تمام رخ (از روبرو)، غیرفوری، غیربرقی، بدون کلاه و عینک و با زمینه سفید که مشخصات صاحبش در پشت آن نوشته شده و عکس بانوان با حجاب اسلامی‌باشد .

10- یک پاکت برای برگشت اصل مدارک، با تمبر کافی (10 یورو) برای پست سفارشی، که نام و نشانی درخواست کننده بر روی آن درج شده باشد .

11- دانشجویان مقیم کشور استونی برای پاکت برگشت اقدام به خرید کوپن از اداره پست نموده و به همراه دیگر مدارک ارسال نمایند.   

تذکر مهم: با توجه به اینکه گذرنامه رایگان دانشجویی با محل اقامت ایران صادر می‌گردد لازم است برای مسافرت به ایران دانشجویان اقدام به اخذ مهر خروج دانشجویی از سفارت نمایند.  

تذکر مهم : در صورت اخذ گذرنامه خارجی دانشجو از شمول خدمات رایگان دانشجویی خارج خواهد شد در هر مقطع تحصیلی تنها یکبار گذرنامه به صورت رایگان صادر می‌گردد.