امور کنسولی

درخواست صدور شناسنامه المثنی

صدور شناسنامه المثنی

تماس تلفنی از ساعت 13.30 لغایت 14.30 روزهای دوشنبه تا جمعه با شماره تلفن 0600417234  ( هزینه شارژ تلفن هر دقیقه 0.92 یورو می باشد) 

هرگاه شناسنامه فردی در خارج ازکشور مفقود شود، می تواند از طریق نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در محل اقامت خود نسبت به صدور شناسنامه المثنی اقدام نماید.

  • حضور متقاضی در نمایندگی الزامی است
  • کرفتن وقت قبلی از سامانه نوبت دهی بدون کد رهگیری 

مدارک لازم:

1- حضور صاحب شناسنامه و تکمیل فرم مشخصات فردی[168/1]                          

2- تکمیل فرم استشهادیه و درخواست صدور المثنی شناسنامه[168/27]

3- تکمیل فرم متقاضیان دریافت خدمات سجلی از اسناد سجلی راکد(برای متقاضیانی که شناسنامه نمونه قدیم داشته اند) [168/28]

4- ارائه چهار قطعه عکس ۴×3 رنگی جدید، تمام رخ، بدون کلاه و عینک و با زمینه سفید که مشخصات (نام و نام خانوادگی) صاحبش در پشت آن نوشته شده و عکس بانوان با حجاب اسلامی باشد.

5- تصویر صفحات شناسنامه مفقوده و در صورت داشتن همسر، فرزندان، مدارک طلاق یا ازدواج تصویر این مدارک نیز بایستی ارائه گردد. 

6- حضور دو نفر گواه دارای شناسنامه جدید ایرانی (غیر از بستگان درجه یک)

7- اصل شناسنامه جدید پدر/ مادر/ همسر/ فرزندان (حداقل دو مورد)

8- اصل گذرنامه معتبر ایرانی/ کارت پایان خدمت/گواهینامه رانندگی معتبر/ مدارک تحصیلی عکسدار ایرانی/ دیگر مدارک عکسدار معتبر ایرانی (حداقل دو مورد)

9- ارائه اصل و تصویر وکالتنامه/ قیم نامه (در صورت ارائه درخواست توسط وکیل یا قیم)

تذکر مهم: هزینه های کنسولی به صورت نقدی دریافت می گردد 

ایمیل بخش کنسولی : consulate@iran.fi

سایت جهت گرفتن وقت : https://appointment.mfa.gov.ir

تذکر: هزینه درخواست صدور دومین شناسنامه المثنی(برای بار دوم) مبلغ 90 یورو می باشد.

- بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران روزهای پنجشنبه از پذیرش مراجعین حضوری معذور می باشد.

شرایط انجام کار:

1- سوالات مندرج در دو طرف پرسشنامه می بایست به زبان فارسی ، با خط خوانا و بطور واضح و کامل پاسخ داده شوند. عدم رعایت موارد گفته شده موجب عدم پذیرش مدارک و انجام درخواست شما خواهد شد.

2- نوع شناسنامه مفقوده (قدیم یا جدید) و تاریخ تکمیل درخواست در پرسشنامه صدور المثنی شناسنامه حتماً قید شود.

3- متقاضی می بایست مشخصات کامل سجّلی (شناسنامه ای) خود را پشت عکس ها بنویسد.

4- در مواردی که شناسنامه توسط اداره پست محل اقامت شما گم شده است، می بایست همراه مدارک خود اصل گزارش کتبی دارای مهر و امضای اداره پست را نیز ارائه نمایید. در این حالت نیازی به حضور دو نفر شاهد نخواهد بود.

5- ارائه تصویر شناسنامه مفقوده برای دستیابی سریعتر به سند سجّلی شما ضروری است ولی اگر ارائه آن میسر نباشد می بایست تصویر صفحات شناسنامه والدین خود را به همراه مدارک ارائه نمایید.

6- چنانچه تصویر شناسنامه مفقوده (نمونه جدید) ارائه نشود و یا تصویر ارائه شده فاقد عکس باشد، ارائه اصل مدرک عکسدار معتبر ایرانی صاحب شناسنامه الزامی است. در صورتی که امکان ارائه مدارک معتبر ایرانی غیرممکن باشد با مأمور کنسولی مشورت نمایید.

7- اگر ارائه اصل مدرک عکسدار معتبر ایرانی برای صدور المثنی شناسنامه (نمونه قدیم) به هیچ وجه میسر نباشد با مأمور کنسولی مشورت نمایید.

8- دریافت کنندگان شناسنامه المثنی مکلفند در صورت پیدا شدن شناسنامه قبلی خود، ظرف 10 روز نسبت به تحویل آن به بخش کنسولی نمایندگی اقدام نمایند.

9- در خصوص مدت زمان لازم و چگونگی دریافت شناسنامه مراتب را از مأمور کنسولی سوال نمایید.

10- چنانچه اختلافی در مندرجات شناسنامه تعویض شده با شناسنامه قبلی مشاهده نمودید مراتب را فوراً به مأمور کنسولی اعلام تا اقدام لازم انجام دهد. یادآوری می نماید که تعویض شناسنامه تنها توسط اداره ثبت احوال صادر کننده شناسنامه اولیه صورت می گیرد و در صورت وجود اشتباه در شناسنامه تعویض شده، مأمور کنسولی موظف است آن را برای اصلاح و یا تعویض مجدد به اداره ثبت احوال ارسال نماید.

11- در مواردی که نام همسر و فرزندان در شناسنامه تعویض شده درج نشده باشد مأمور کنسولی می تواند براساس اعلام متقاضی نسبت به درج مشخصات آنها (حسب مورد) بر اساس سند ازدواج و شناسنامه فرزندان در ستونهای مربوطه اقدام نموده و پس از امضاء و مهر به وی تحویل نماید.

12- در صورت درج ناقص مشخصات همسر و فرزندان در شناسنامه تعویض شده، تکمیل مشخصات مستلزم ارسال اصل شناسنامه مورد اشاره و دو نسخه تصویر برابر اصل شناسنامه های همسر و فرزندان به اداره ثبت احوال می باشد.